16 years ago
drstanek
Milá Katko, bloudím po supermarketech a marně hledám výrobky přijatelného výživového složení v přijatelných velikostech balení ( jeden pokrm - jedna osoba). Rodinná balení či akce 1+1 zdarma je cesta do pekel ... Když potřebujeme zhubnout, jídlem je dobré zatěžovat mysl co nejméně a není vhodné zpočátku trávit příliš mnoho času jak výběrem, tak přípravou pokrmů. Pokud chceme změnit stravovací návyky u obézní populace, jedním z předpokladů je i dobrá dostupnost potravinářských výrobků či služeb, které mi to umožní a ulehčí. Zde selhává jak legislativa tak marketing potravinářských firem. Přibývá jen výrobků s negativním zdravotním přínosem a takových, které jsou nesmyslně něčím obohacené a slibují nemožné. Často za podpory státu. Díky politické podpoře na Evropské úrovni dochází i k "biomanii". Mám však dojem, že to češi zase berou z opačného konce , než by měli. Nákup bioproduktů já spíše chápu jako přihlášení se k nějakému životnímu stylu s propojením na ochranu přírody a životního prostředí. Nechápu to tedy jako ideální příležitost jak zvýšit neudržitelně nízkou cenu svých potravinářských výrobků na základě získání nějakého certifikátu. Včera jsem dokonce slyšel v Kauflandu informaci, že bio zelenina či bioovoce mají až o 50% větší množství vitamínů než běžná produkce. Opravdu nevím jak na to přišli. Dokonce spíše existují analýzy, které zjistily menší rozdíly ve prospěch běžných produktů... Všiml jsem si také Biomedu. Jeho garantovanou produkci si opravdu představit nedovedu a obávám se, že i produkce biopotravin podlehne komerčním zájmům.